20 november - Reisverslag uit Mangaweka, Nieuw Zeeland van Marjo Tummers - WaarBenJij.nu 20 november - Reisverslag uit Mangaweka, Nieuw Zeeland van Marjo Tummers - WaarBenJij.nu

20 november

Door: Marjo

Blijf op de hoogte en volg Marjo

20 November 2014 | Nieuw Zeeland, Mangaweka

20-november.
Na een koude nacht breekt vandaag toch met enige moeite het zonnetje door.
Na een kleine wandeling vanaf de camping naar de stuwdam zijn we
vertrokken uit Mangaweka richting het zuiden over Highway 1 richting Bulls.
In Foxton, een Nederlandse enclave waar alle produkten te koop zijn die we in de Nederlandse supermarkt ook vinden, maar wel aan de prijs!! Een wandeling gemaakt in een klein park, waar de bomen en planten werden benoemd.
Leuke graanmolen nagebouwd en de Nationale kleur Orange springt hier in het oog. Bij een rustplaats toch even gebeld naar SeaBridge of we de geboekte ferry kunnen omzetten.
Het lijkt ons verstandig toch wat eerder naar het zuidereiland over te steken.
Vandaag ons Kamp opgeslagen in de plaats Levin, op een leuke Camping, waar we direct contact hadden met een Canadees koppel op leeftijd die al 3 weken onderweg zijn in een luxeauto, leuk om de belevenissen te horen.
Veel groetjes

• 20 November 2014 - 22:41

Wim - Aelse:

Ik lees dat normaal gesproken het weer op Noorder Eiland toch wat beter is dan Zuider Eiland, dus ik neem niet aan dat jullie daarom wat eerder naar het zuiden te gaan.
    Is het Noorder Eiland subtropisch met palmen etc? Nog Kiwi-plantage gezien?
    Zuider Eiland schijnt heel mooi te zijn, hoge bergen: 17 pieken boven 3000 meter.
    Dat wordt klimmen!
    Wel wat frisser daar.

Veel plezier nog en goede reis!